Formålet er at udføre lovpligtig revision og levere andre erklæringsopgaver med sikkerhed.
Kunden, kundens medarbejdere og kundens kunder.
Vi behandler almindelige personoplysninger, herunder navn, adresse, økonomioplysninger, samt CPR-nr. på kunden.
Herudover kan vi behandle oplysninger om straffedomme og lovovertrædelser, herunder oplysninger om verserende eller potentielle retssager mod kunden.
Desuden behandler vi almindelige personoplysninger, dvs. navn, adresse, telefonnummer, medarbejder- og lønnummer, økonomioplysninger og kontooplysninger, samt CPR-nr. på kundens medarbejdere.
Endvidere behandler vi almindelige personoplysninger, dvs. navn, adresse kundenummer, specifikation af eksponeringer, bank specifikke kundeoplysninger, herunder disponibel indkomst, information om kundens kreditvurdering, regnskabsdata (kun enkeltmandsvirksomheder) og PwC rating på kundens kunde.
Vi behandler oplysningerne til brug for afgivelse af en revisionserklæring eller andre erklæringer med sikkerhed. Behandlingen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse i medfør af revisorloven § 23, stk. 1, jf. § 1, stk. 2, og god revisionsskik i medfør af revisorlovens § 16, stk. 1, i forbindelse med afgivelse af erklæringer med sikkerhed.
Kunden eller dennes ansatte.
Vi opbevarer oplysningerne i 5-10 år, afhængig af hvilke opbevaringsforpligtelser PwC er underlagt for den enkelte revision, regnet fra udgangen af det kalenderår, hvor erklæringen er afgivet, medmindre særlige forhold betinger en kortere eller længere tids opbevaring.
PwC videregiver alene personop-lysninger til kunden og udenlandske revisionsfirmaer til brug for de udenlandske revisionsfirmaers levering af ydelser til en af kunden koncernrelateret virksomhed.
Herudover gør vi brug af databehandlere, herunder it-leverandører, som vi overlader personoplysninger til. Vi indgår databehandleraftaler med alle databehandlere for at sikre den nødvendige sikkerhed.
Formålet er at foretage baggrundstjek af person eller virksomhed for kunden, herunder efterforskning.
Kundens medarbejdere, ansøgere til kunden, kundens kunder, kundens leverandører
Vi behandler almindelige personoplysninger, herunder navn, billede, virksomhedstilknytning, privat adresse, nationalitet, familie relationer og økonomiske oplysninger.
Herudover kan vi behandle oplysninger om straffedomme og lovovertrædelser, herunder oplysninger om verserende eller potentielle retssager.
Endvidere kan vi behandle følsomme personoplysninger, herunder helbredsoplysninger og politiks orientering.
Vi behandler personoplysninger, der er nødvendige, for at vi kan forfølge en legitim interesse i at kunne yde kunden en service, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.
Herudover behandler vi oplysninger om strafbare forhold, der er nødvendige, for at vi kan forfølge en legitim interesse i at afdække risici, herunder afdække mulige strafbare overtrædelser, som kan have betydning for kunden, jfr. Databeskyttelsesloven § 8, stk. 3 og 4.
Endvidere behandler vi følsomme personoplysninger, der er offentliggjort af den registrerede selv, databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 2, litra e.
Kunden, den registrerede, åbne kilder og andre PwC selskaber
Vi opbevarer oplysningerne i 5 år, regnet fra ydelsens afslutning, medmindre særlige forhold betinger en kortere eller længere tids opbevaring.
PwC videregiver personoplysninger til kunden i forbindelse med levering af ydelsen.
Endvidere videregiver PwC personoplysninger til andre PwC selskaber, når disse skal leverede dele af ydelsen til kunden.
Herudover gør vi brug af databehandlere, herunder it-leverandører, som vi overlader personoplysninger til. Vi indgår databehandleraftaler med alle databehandlere for at sikre den nødvendige sikkerhed.
Formålet er, at føre kontrol med tilskud i form af tipsmidler til udvalgte landsorganisationer.
Kundens kunder
Vi behandler almindelige personoplysninger, herunder navn, kontaktoplysninger, alder, fødselsdato, økonomiske forhold og foreningsmedlemsskab.
Behandlingen af personoplysninger er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse i medfør af bekendtgørelse om ydelse af driftstilskud til landsdækkende børne og ungdomsorganisationer samt retningslinjer for initiativstøtte, §37.
Den kontrollerede organisation og den registrerede
Vi opbevarer oplysningerne i 5 år, regnet fra ydelsens afslutning, medmindre særlige forhold betinger en kortere eller længere tids opbevaring.
Vi videregiver ikke personoplysninger til tredjeparter, men vi benytter databehandlere, herunder it-leverandører, som vi overlader personoplysninger til. Vi indgår databehandleraftaler med alle databehandlere for at sikre den nødvendige sikkerhed.