Business Finance

Vores ydelser

Processer, der ikke er optimerede og forenklede, koster ikke kun værdifuld tid og ressourcer for alle involverede parter, men øger også risikoen for fejl. Står I med mangel på midlertidige finansielle kompetencer eller ekspertise, kan en interim konsulent fra PwC's CFO Service med specialiseret viden og erfaring træde til for at løse specifikke udfordringer eller opgaver.

Vi tilbyder interim konsulenter, der med konkrete værktøjer og forslag kan effektivisere jeres processer og optimere arbejdsgangene.

Playback of this video is not currently available

1:59

"Jeg har haft en stabil medspiller"

Morten Qvist Wied, VP of Group Finance, Joe & the Juice.

Vi kan hjælpe med at levere interim business finance assistance indenfor:

Operationalisering og implementering af strategiske tiltag

Vores specialister besidder kompetencer til at hjælpe jer med at konkretisere og eksekvere på jeres strategiske initiativer eller andre udfordringer inden for eksempelvis jeres lønsomheds- og omkostningsstyring. 

Herunder kan du se eksempler på, hvilke profiler vi kan tilbyde:

  • Interim Finance Manager
  • Interim Projektleder
  • Interim Business Analyst
  • Interim Business Controller

Organisering af finansteam eller -afdeling

Vores specialister har mange års erfaring med at drive finansteams og transformationsprojekter i finansorganisationen, og de er klar til at sparre med jer.

Herunder kan du se eksempler på, hvilke profiler vi kan tilbyde:

  • Finansspecialister i en kortere eller længere periode
  • Interim ressourcer til håndtering af spidsbelasting

Planlægning, budgettering og forecasting

Vores konsulenter har stor erfaring inden for planlægning, budgettering og forecasting, og kan drifte og bidrage til den fortsatte udvikling i jeres FP&A funktion.

Konkrete eksempler på profiler kan ses herunder:

  • Interim Business Partner
  • Interim Business Controller
  • Interim Business Analyst
  • Interim Financial Controller

Business Partnering

Vores konsulenter har et strategisk mindset og en forretningsforståelse, der er et værdiskabende bindeled mellem finans og forretningen.

Se konkrete typer af profiler herunder:

  • Interim Finance Business Partner
  • Interim Business Controller
  • Interim Business Analyst

Ledelsesrapportering

Vi står klar til at hjælpe jeres organisation med at forbedre ledelsesrapporteringen. Vi tilbyder dygtige finansprofessionelle og et gennemprøvet værktøjssæt på midlertidig basis, der kan hjælpe jeres økonomiteam med at blive mere slagkraftigt – vi kan bl.a. hjælpe med:

Se profilerne herunder:

  • Interim Finance Manager
  • Interim Project Manager 
  • Interim Business Controller
  • Interim Financial Controller

Interim ESG-services

Vi er specialister indenfor alle områder af ESG-rapporteringen. Med transparens og kontinuerlig dialog sikrer vi – i fællesskab – at drive jeres virksomhed i den retning, som I ønsker ift. bæredygtighed.

Herunder finder du eksempler på roller, vi kan varetage på interim basis:

  • ESG-projektleder
  • ESG-controller 
  • ESG-analytiker

Vores tilgang

Vi starter med en indledende dialog med fokus på jeres situation og de udfordringer, I oplever. Dette giver os mulighed for at skræddersy løsninger, der er afstemt jeres behov. Sammen finder vi den bedste løsning for, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed med at nå jeres mål.

I tæt samarbejde finder vi de rette profiler til opgaven. For at sikre løsninger af højeste kvalitet allokerer vi en opgaveansvarlig manager. Manageren arbejder tæt sammen med jer og jeres team, håndterer de daglige udfordringer og styrer opgavens forløb, således at de forventede resultater opnås. Hvis opgaven ændrer karakter eller kræver nye kompetencer, tilpasses teamet i overensstemmelse hermed.

I begyndelsen af opgaven afsættes tid til at forstå de udfordringer, som jeres team og organisation står overfor. Vi holder regelmæssige statusmøder for at drøfte fremskridt og udfordringer, da en ærlig og åben dialog sikrer de bedste resultater. Igennem hele forløbet har vores konsulenter et omfattende netværk af kompetente PwC-kolleger, som kan understøtte med viden og ressourcer.

Vores løsninger skabes altid i samarbejde med den påglædende organisationen. Det betyder, at vi kan skræddersy en løsning til jeres specifikke behov og sikre forankring i organisationen, efter vores konsulenter har fuldført deres opgave. Vores metoder og værktøjer er baseret på international best practice men samtidig tilpasset således, at de matcher jeres situation.

Efter en opgave er afsluttet, bestræber vi os på at overdrage vores viden og færdigheder til jeres team, så I selv kan varetage opgaverne fremadrettet. Vi udarbejder også et optimeringskatalog, så I kan forsætte med at forbedre opgaveløsningerne. Skulle der opstå spørgsmål efterfølgende, står vi naturligvis altid til rådighed.

Vores samarbejde

Specialister
Erfarne konsulenter i finans transformationer

Digitalt mindset
Vi skaber digitale værktøjer for øget dataindsigt

Værdiskabende processer
Indsigtsfulde forslag til effektive processer

Kontakt os

Thomas Stockmarr

Thomas Stockmarr

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 3093 4205

Kristian  Frederiksen

Kristian Frederiksen

Partner, CFO Service, Aarhus, PwC Denmark

Tlf: 9123 0050

Johan Bogentoft

Johan Bogentoft

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 3945 3105

Jens Christian Jørgensen

Jens Christian Jørgensen

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 3093 5638

Lena Noesgaard Andersen

Lena Noesgaard Andersen

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 2220 2413

Nicolai F. S. Carøe

Nicolai F. S. Carøe

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 2175 9563

Følg PwC

Felter, markeret med stjerne, skal udfyldes.(*)

Ved at indsende denne formular giver du samtykke til, at PwC må behandle de personoplysninger, du har indtastet for at kunne håndtere din henvendelse. Læs mere om dine rettigheder, samt hvordan du kan kontakte PwC og/eller klage i PwC’s privatlivspolitik.

Hide