Operational Finance

Operationel og interim assistance, der sikrer driften og effektive processer, når der opstår et midlertidig behov for ekstra kompetencer.

Vores ydelser

Som organisation kan man pludseligt stå i en uventet situation, hvor der kan opstå et midlertidigt behov for kompetencer og ekstra ressourcer i økonomifunktionen. Vi står klar med operationelle og interim ressourcer på alle niveauer til at sikre, at kritiske roller og opgaver bliver løftet. 

Vores medarbejdere kan trække på et bagland af eksperter og specialister, hvis de konkrete opgaver kræver det, hvilket sikrer effektivitet og kvalitet. Vi vil igennem opgavens varighed kunne skalere op og ned, så I altid har de nødvendige konsulenter med de rette kompetencer til at løse opgaverne optimalt.

Playback of this video is not currently available

2:06

"PwC's CFO Service evnede at udfordre mig"

Eske Mathias Ulsted Sørensen, CFO i DIS/CREADIS.

Vi kan hjælpe med at levere operationel og interim assistance indenfor:

Daglig drift, økonomistyring, controlling og rapportering

Hvis centrale nøglemedarbejdere siger op, kan løsningen være midlertidig assistance fra PwC's CFO Services nøje udvalgte medarbejdere – både på leder- og medarbejderniveau.

Herunder finder du eksempler på vores stærke konsulentprofiler:

  • Interim Bogholder
  • Interim Financial Controller / Analyst
  • Interim Business Intelligence-udvikler
  • Interim Finance Manager
  • Interim CFO

Sikre dokumentation af processer, risici og kontroller

I et skiftende landskab af risiko, kontrol og compliance leverer vores ydelser den støtte, der sikrer at I kan navigere bedst muligt og træffe de rigtige beslutninger. I samarbejde med jer skaber vi klarhed over potentielle risici, som jeres organisation står over for. 

Herunder er eksempler på vores konsulentprofiler:

  • Interim Purchase-to-pay specialist
  • Interim Order-to-cash-specialist
  • Interim Record-to-report specialist

Understøtte automatisering og digitalisering af forretningsgange

Selvom forretningsprocesser typisk er designet til at sikre effektivitet og kvalitet i det daglige arbejde, ser vi ofte, at disse bliver forældet med tiden, hvorved de ofte ender med at besværliggøre driften i stedet.

Se eksempler på vores stærke konsulentprofiler herunder:

  • Risiko- og kontrolspecialist
  • Compliancespecialist
  • Intern revisions specialist
  • Processpecialist

Sikre nødvendige projektressourcer

Med udgangspunkt i vores omfattende erfaring med projektledelse fra en bred vifte af organisationer og sektorer har vi de nødvendige ressourcer og kompetencer, der kan sikre en succesfuld gennemførsel af jeres organisations projekter.

Se eksempler på vores kompetente profiler herunder:

  • Interim projektdeltager / leder
  • Interim Change Management Specialist
  • Interim ERP-implementerings konsulent

Vores tilgang

Vi starter med en indledende dialog med fokus på jeres situation og de udfordringer, I oplever. Dette giver os mulighed for at skræddersy løsninger, der er afstemt jeres behov. Sammen finder vi den bedste løsning for, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed med at nå jeres mål.

I tæt samarbejde finder vi de rette profiler til opgaven. For at sikre løsninger af højeste kvalitet allokerer vi en opgaveansvarlig manager. Manageren arbejder tæt sammen med jer og jeres team, håndterer de daglige udfordringer og styrer opgavens forløb, således at de forventede resultater opnås. Hvis opgaven ændrer karakter eller kræver nye kompetencer, tilpasses teamet i overensstemmelse hermed.

I begyndelsen af opgaven afsættes tid til at forstå de udfordringer, som jeres team og organisation står overfor. Vi holder regelmæssige statusmøder for at drøfte fremskridt og udfordringer, da en ærlig og åben dialog sikrer de bedste resultater. Igennem hele forløbet har vores konsulenter et omfattende netværk af kompetente PwC-kolleger, som kan understøtte med viden og ressourcer.

Vores løsninger skabes altid i samarbejde med den påglædende organisationen. Det betyder, at vi kan skræddersy en løsning til jeres specifikke behov og sikre forankring i organisationen, efter vores konsulenter har fuldført deres opgave. Vores metoder og værktøjer er baseret på international best practice men samtidig tilpasset således, at de matcher jeres situation.

Efter en opgave er afsluttet, bestræber vi os på at overdrage vores viden og færdigheder til jeres team, så I selv kan varetage opgaverne fremadrettet. Vi udarbejder også et optimeringskatalog, så I kan forsætte med at forbedre opgaveløsningerne. Skulle der opstå spørgsmål efterfølgende, står vi naturligvis altid til rådighed.

Vores samarbejde

Hurtige resultater
Øjeblikkelig værdi af implementerede initiativer

Løser akutte udfordringer
Interim ydelser til uforudsigelige situationer

Best practice
Procesoptimering fra vores brede brancheviden

Kontakt os

Thomas Stockmarr

Thomas Stockmarr

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 3093 4205

Kristian  Frederiksen

Kristian Frederiksen

Partner, CFO Service, Aarhus, PwC Denmark

Tlf: 9123 0050

Johan Bogentoft

Johan Bogentoft

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 3945 3105

Jens Christian Jørgensen

Jens Christian Jørgensen

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 3093 5638

Lena Noesgaard Andersen

Lena Noesgaard Andersen

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 2220 2413

Nicolai F. S. Carøe

Nicolai F. S. Carøe

Partner, CFO Service, Hellerup, PwC Denmark

Tlf: 2175 9563

Følg PwC

Felter, markeret med stjerne, skal udfyldes.(*)

Ved at indsende denne formular giver du samtykke til, at PwC må behandle de personoplysninger, du har indtastet for at kunne håndtere din henvendelse. Læs mere om dine rettigheder, samt hvordan du kan kontakte PwC og/eller klage i PwC’s privatlivspolitik.

Hide