Payroll Service

Interim lønkonsulent eller outsourcing af din lønadministration

Vores ydelser

Korrekt og rettidig lønudbetaling er vigtigt for enhver virksomhed. Det kan derfor få kritiske forretningsmæssige konsekvenser, hvis processer ikke er optimeret og standardiseret, eller hvis der pludselig opstår en situation med manglende kompetencer.

Vores Payroll Service team står klar til at løfte opgaverne med lønudbetaling i en kortere eller længerevarende periode og kan op- og nedskalere, så de rette kompetencer og ressourcer er til stede for at løse opgaven optimalt. 

Playback of this video is not currently available

1:10

"Vi kommer ud og er en del af virksomheden"

Vi kan hjælpe med at levere payroll assistance indenfor:

Interim assistance

 

Med erfaring fra adskillige brancher og organisationstyper har vi kompetencerne til ikke blot at håndtere drift af lønfunktionen, men også at identificere og optimere processer. Jeres organisation sikres korrekt lønudbetaling, og I får mulighed for at skabe værdi gennem arbejdsgange baseret på den nyeste viden. 

Vi kan bl.a. bidrage med

  • Interim assistance - udarbejdelse af løn, bogføring, lønafstemning og controlling

  • Mapping og optimering af alle lønprocesser og snitfladerne til HR og Finance

  • Best practice og forslag til optimeringsinitiativer samt implementering af disse

  • Rådgivning ved nyt lønsystem samt ved overvejelser om in- eller outsourcing

  • Projektstyring

Ved brug af interimskonsulenter får I mulighed for at komme hurtigt fra start på projekter eller rekrutteringsforløb og samtidig få opgaverne udført, mens den rette kandidat findes.

Herunder finder du eksempler på vores dygtige konsulentprofiler:

  • Interim Payroll Manager

  • Interim Payroll Controller

  • Interim Payroll Project Manager

  • Interim Lønbogholder

Outsourcing

Spar tid og ressourcer på hele eller dele af din lønadministration med hjælp fra vores outsourcing service.

Vores erfarne konsulenter og specialister har erfaring med lønadministration fra mange forskellige brancher og virksomhedsstørrelser. Vi sikrer jer en effektiv lønfunktion, hvor I mindsker jeres risiko og er uafhængig af lønmedarbejdere, og dermed ikke er sårbar ved sygdom, ferie, barsel, fratrædelser mv.

Vi kan bidrage med:

  • En løsning der er tilpasset din virksomhed

  • Professionel og effektiv lønberegning og rapportering til offentlige myndigheder

  • Høj sikkerhed og kvalitet i output, således at bogføring af lønnen foregår så automatisk, som muligt

  • Direkte adgang til et stærkt team af specialister ved spørgsmål om lønadministration

  • Formidling af ændret lovgivning på lønområdet.

En outsourcing løsning kan bestå af en dedikeret konsulent til opgaveløsningen, hvor der er tilknyttet back-up eller et større team af konsulenter, som løser opgaverne i fællesskab. 

Vores tilgang

Vi starter med en indledende dialog med fokus på jeres situation og de udfordringer, I oplever. Dette giver os mulighed for at skræddersy løsninger, der er afstemt jeres behov. Sammen finder vi den bedste løsning for, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed med at nå jeres mål.

I tæt samarbejde finder vi de rette profiler til opgaven. For at sikre løsninger af højeste kvalitet allokerer vi en opgaveansvarlig manager. Manageren arbejder tæt sammen med jer og jeres team, håndterer de daglige udfordringer og styrer opgavens forløb, således at de forventede resultater opnås. Hvis opgaven ændrer karakter eller kræver nye kompetencer, tilpasses teamet i overensstemmelse hermed.

I begyndelsen af opgaven afsættes tid til at forstå de udfordringer, som jeres team og organisation står overfor. Vi holder regelmæssige statusmøder for at drøfte fremskridt og udfordringer, da en ærlig og åben dialog sikrer de bedste resultater. Igennem hele forløbet har vores konsulenter et omfattende netværk af kompetente PwC-kolleger, som kan understøtte med viden og ressourcer.

Vores løsninger skabes altid i samarbejde med den påglædende organisationen. Det betyder, at vi kan skræddersy en løsning til jeres specifikke behov og sikre forankring i organisationen, efter vores konsulenter har fuldført deres opgave. Vores metoder og værktøjer er baseret på international best practice men samtidig tilpasset således, at de matcher jeres situation.

Efter en opgave er afsluttet, bestræber vi os på at overdrage vores viden og færdigheder til jeres team, så I selv kan varetage opgaverne fremadrettet. Vi udarbejder også et optimeringskatalog, så I kan forsætte med at forbedre opgaveløsningerne. Skulle der opstå spørgsmål efterfølgende, står vi naturligvis altid til rådighed.

Vores samarbejde

Kerneaktiviteter
Vi frigør ressourcer til jeres kerneaktiviteter

Efficiente processer
Vi sikrer en effektiv og korrekt lønadministration

Best practice
Lønadministrationsoptimering ved best practice

Kontakt os

Kristina Nansen

Director, CFO Service, Payroll, PwC Denmark

2538 3890

E-mail

Ann-Christina Marcus

Director, CFO Service, Payroll, PwC Denmark

3134 6361

E-mail

Følg PwC

Felter, markeret med stjerne, skal udfyldes.(*)

Ved at indsende denne formular giver du samtykke til, at PwC må behandle de personoplysninger, du har indtastet for at kunne håndtere din henvendelse. Læs mere om dine rettigheder, samt hvordan du kan kontakte PwC og/eller klage i PwC’s privatlivspolitik.

Hide