Kundens udfordring: En fintech-virksomhed påbegyndte i 2021 en strategisk transformation, der skulle forenkle organisationen med en hurtigere time to market og samtidig accelerere omstillingen fra udvikling af egne it-løsninger til at integrere med nye partnere og nye teknologier.
Det medførte store forandringer i virksomhedens kultur, som stod over for en ny organisering og nye arbejdsgange for stort set alle dele af virksomheden.
Vores løsning: Det første, vi satte fokus på, var at få skabt de rigtige rammer for den strategiske transformation - det sker i tæt samarbejde med Transformationsdirektøren og de øvrige medarbejdere i Transformationskontoret. Vi har hjulpet kunden med at få et overblik over underliggende strategiske projekter, og samtidig få etableret en governance struktur og et nyt rapporterings set-up.
Så snart fundamentet var på plads kunne vi hjælpe kunden med at drive transformationsprogrammet og udvikle den fremtidige driftsmodel for Transformationskontoret.
Sådan skabte vi værdi: Vi sikrede, at Transformationskontoret havde det rette udgangspunkt til at udføre den strategiske transformation bl.a. ved at sørge for fremdrift gennem rådgivning og sparring med programmets projektledere omkring planer og risikomitigering. Derudover har vi hjulpet med at sikre koordinering på tværs af programmets projekter, så at alle er alignet. Vi sørgede for, at styregruppen var tæt involveret og kunne træffe beslutninger som sikrede, at programmet kunne køre effektivt i forhold til planerne. Vi hjalp med at onboarde flere nye medarbejdere i Transformationskontoret. Vi har haft fokus på at finde en god balance mellem rådgivning og operationel support, hvilket var medvirkende til, at virksomheden efter et års tid kunne drive programmet effektivt videre på egen hånd.