Game of Threats™ simulerer den situation, en virksomhed befinder sig i, når der pludselig sker et brud på cybersikkerheden. Den simulerede hændelse opleves både set fra organisationens og angriberens perspektiv, og der udkæmpes en digital kamp mellem de to parter.
Under workshoppen udsættes de enkelte deltagere i Game of Threats™ for et strategisk spil hvor der skal træffes hurtige og vidtrækkende beslutninger. Dette hjælper til at øve deltageren i at vurdere, hvorvidt hun/han er parat til at håndtere et brud på cybersikkerheden.
PwC’s eksperter i cybersikkerhed rådgiver under hele forløbet deltagerne om, hvordan de bedst forbereder sig, reagerer på og udbedrer skaderne af et angreb ─ samt om hvordan de nemmest sætter sig ind i de forskellige typer af angribere og disses foretrukne metoder.
Playback of this video is not currently available
Interaktivt forløb
De hold, som under spillet repræsenterer henholdsvis angriber og organisationen, har hver deres iPad. Begge hold kan se effekten af deres beslutninger i realtid på en fælles skærm.
Spil, der simulerer udfordringer i den virkelige verden
Handlinger igangsættes med blandede “virtuelle spillekort”, der vises på skærmen. Deltagerne kan for hvert nyt spil støde på nye udfordringer.
Detaljeret opfølgning på hvert spil
PwC’s eksperter udarbejder et detaljeret sammendrag af hvert spil og gennemgår begge holds strategi, handlinger og forpassede muligheder.
Game of Threats™ udfordrer deltageren fra forskellige vinkler:
Strategisk | |
|
Hvilke makroøkonomiske drivkræfter vil påvirke organisationens forretningsstrategi over de næste tre til fem år, og hvad er konsekvenserne for organisationens sikkerhedsniveau? |
|
Hvilke cyberrisici er organisationen parat til at acceptere, og er der risici, som helt bevidst accepteres? Hvordan tages risici op til genovervejelse, når der sker ændringer i trusselsbilledet? |
|
Hvilke angribere, kræfter og taktikker udgør den største trussel − både i dag og i fremtiden; hvordan vil organisationen være på forkant med disse og sikre, at de nødvendige tilpasninger foretages? |
Menneskeligt | |
Hvilke kulturelle ændringer er nødvendige for at skabe bevidsthed om og sikre vedvarende fokus på cybersikkerhed? |
|
Hvilke færdigheder og talenter skal udvikles eller ansættes med henblik på at øge sikkerhedsniveauet? |
|
Teknologisk | |
Hvilken sikkerhedsteknologi bør være etableret for at kunne sikre hurtig og effektiv håndtering af cyberkriser OG af driften? |
|
Hvilken prioritering bør foretages (huller i sikkerheden, afhængigheder) med henblik på at øge organisationens tekniske kapabilitet og håndtere sandsynlige cybersikkerhedshændelser? |
Formålet er at skabe dialog om cybersikkerhed og give organisationer indsigt i de afgørende beslutninger, som de skal træffe i forbindelse med et brud på cybersikkerheden.
Den interaktive simulering bevirker, at de enkelte medlemmer af ledelsen (det være sig topledelsen/legal/bestyrelsesmedlemmer/it-chefer/vicedirektører/chefer for informationssikkerhed og risikostyring m.fl.) får stor indsigt i cybersikkerhed.
Deltagernes udbytte efter workshoppen:
PwC’s Cyber Security Services tilbyder afholdelse af Game of Threats™ workshops; Game of Threats™ simulerer den situation, en leder befinder sig i, når der pludselig sker et brud på cybersikkerheden. Den simulerede hændelse opleves både set fra organisationens og angriberens perspektiv. Deltagerne får mulighed for at udkæmpe et digitalt slag og i den forbindelse diskutere tendenser inden for cybersikkerhed i et lukket forum med repræsentanter for sammenlignelige organisationer.
Kontakt os for yderligere dialog.