Mennesker og Kultur

Udnyt den teknologiske udvikling sammen med en arbejdsstyrke, der er opbygget, organiseret og motiveret til at skabe en fremtidssikret økonomifunktion.

Har du og dit team kompetencerne og modet til at drive en moderne økonomifunktion?

Finance området bliver i stigende grad mere digital og kompleks, hvorfor der er behov for at opbygge, organisere og motivere en arbejdsstyrke, der er i stand til at håndtere den teknologiske udvikling. Det vil sikre, at I bliver bedst muligt rustet til fremtiden og får det største udbytte af jeres investering.

Med den rigtige kombination af teknologi, færdigheder, organisation og kultur kan økonomifunktionen blive den primære drivkraft bag præstationsstyrede strategier og databaserede prognoser.

Fem udfordringer for økonomifunktionen relateret til mennesker og kultur

Håndtér disse fem udfordringer relateret til mennesker og kultur, og I vil være godt i gang med at transformere jeres økonomifunktion.

1. Økonomifunktionen som business partner

Business partnering er ikke noget nyt inden for økonomifunktioner. Men hvordan vil du mestre rollen som ansvarlig for indblikket i forretningens lønsomhed?

2. Kompetencer i økonomifunktionen

Økonomifunktioner investerer kraftigt i ny teknologi og automatisering. De fleste økonomispecialister besidder ikke de kompetencer, der er brug for i fremtiden. Hvordan efteruddanner og kvalificerer du din arbejdsstyrke?

 
 
 
 
 
 
 
 

3. Performance management

Indstilling af de rigtige performanceincitamenter og uddelegering af ansvar skaber et tværgående performance mål, som sikrer, at der arbejdes med en fælles front mod den overordnede strategi: Hvordan designer I et korrekt og effektivt KPI-framework?

4. Økonomiprofiler

Du kan muligvis ikke finde de fremtidige økonomiprofiler på det traditionelle jobmarked. Hvordan og hvor kan økonomifunktionen tiltrække og rekruttere de rigtige talenter?

5. CFO’ens nye fokusområde

Omkostningsreduktion er CFO’ens primære fokusområde. At eje data er noget nyt på finance området. Førstnævnte indebærer evnen til at være den rationelle stemme, som på et transparent grundlag ved, hvilke aktiviteter og initiativer der er lønsomme. Sidstnævnte er den nye mulighed for at udpege vækstområder og være accelerator for virksomhedens strategiske vækstrejse – ligeledes baseret på reelle dataindsigter. Hvordan mestrer CFO’en det nye fokusområde og dets muligheder?

{{filterContent.facetedTitle}}

Kontakt os

Natasha Lembke

Natasha Lembke

Partner, Co-lead Consulting, PwC Denmark

Tlf: 5133 1677

Følg PwC