Organisationskultur defineres som alt det, der finder sted på arbejdspladsen, som påvirker måden vi tænker og opfører os på. Dybt iboende, kulturelle antagelser ændrer sig som regel langsommere end eksterne markedsfaktorer. Ved at skabe en rød tråd mellem vores forretningsstrategi, vores operating model og vores kultur, skaber vi en medarbejderoplevelse som er præget af engagement og fremsyn i en kultur vi føler helt ind i hjertet. Kultur er adfærd, og når vores adfærd afpejler vores ambitioner, så skaber det forretningsresultater.
De fleste virksomhedsledere er klar over, at kultur spiller en afgørende rolle for at kunne drive en lønsom og innovativ forretning, som tiltrækker og fastholder talenter. Udfordringen kan være at skabe overenstemmelse mellem strategi og adfærd. Organisationer som lykkes med at identificere de 3-5 kritiske adfærd, som er afgørende for at realisere forretningens ambitioner kan sætte strøm til en kultur som er konkret, som skaber engagement og som er bæredygtig.
The Katzenbach Center er del af PwC og hjælper vore kunder med at lukke gap’et mellem hvor vi er og hvor vi ønsker at være. Baseret på 40 års research og arbejde med kultur og adfærd på tværs af brancher og over hele verden, hjælper vi vores kunder med at skabe bæredygtige kulturer.