Forretningsprocesser
For at kunne udvikle og styre de forretningsprocesser, som understøtter virksomhedens strategiske målsætninger, skal processerne være beskrevet og kendt hos de involverede parter. Ved at beskrive forretningsprocesser og informationsbehov synliggøres muligheder for at optimere forretningsprocesserne ud fra mål for fx kundetilfredshed, effektivitet og kvalitet.
Brugen af modeller i form af diagrammer og beskrivelser undervejs hjælper til at stille de rigtige spørgsmål og fastholde svarene, både ved kortlægning af nu-situationen og fastlæggelse af den fremtidige situation. Samtidig understøttes kommunikation med interne og eksterne interessenter, og de valg og resultater, der fremkommer undervejs, dokumenteres og kan bruges ved anskaffelse eller udvikling at it-løsninger.
Vi kan bl.a. hjælpe dig med...
- at sætte konteksten og drive processen fra start til slut
- at udarbejde procesmodeller i jeres projekter
- at sikre sammenhæng med informationsbehov og forretningsregler
- at anvende analyseresultaterne ved specificering af krav til it-løsninger
- at udvikle og forbedre jeres metoder og praksis gennem uddannelse, mentoring og samarbejde med jeres medarbejdere i projekterne.