Deal Analytics

Skab værdi gennem transaktionens livscyklus.

Vi hjælper med at foretage bedre investeringsbeslutninger samt forbedre performance gennem data

Vi skaber værdi for din virksomhed ved at kombinere vores finansielle, operationelle og strategiske erfaring med de nyeste teknologier. Tag et nærmere kig på, hvordan vi leverer indsigt ved brug af avancerede analyser og teknologier gennem hele transaktionens livscyklus.
 

Playback of this video is not currently available

0:47

Transaktionens livscyklus

Dagens hurtigt omskiftende teknologi- og forretningsmiljø byder på gode muligheder for hurtig og transformativ vækst. Deal Analytics kan hjælpe med at forløse det potentiale, men det kræver dog erfaring med transaktioner for at kunne hive den rigtige indsigt ud af datamaterialet. Vi kan samarbejde med dig, når som helst på din rejse, for at omdanne kompleks data til indsigtsfuld viden. Vi kan levere den rigtige rådgivning, på det rigtige tidspunkt, til den rigtige beslutning.

Forberedelse af salg

Formuler en overbevisende og robust historie for en investering ved brug af de seneste dataanalytiske teknologier for at forstå den potentielle værdiskabelse fuldt ud.

Bring værdifuld indsigt frem for at styrke historien bag virksomheden og forbedre muligheden for opkøb.

Forløb – salgsside

Brug dataanalyse til at give en dybere forståelse af virksomhedens værdi og opnå bedre resultater i forbindelse med transaktionen.

Få selvtillid og støtte under salgsforhandlingerne ved at bruge interaktive storyboards og de nyeste teknologier.

Forløb – købsside

Vurder den kommercielle del af en opkøbsmulighed ved at kvantificere og validere det fulde værdipotentiale gennem datadrevne løsninger.

Forbedre forståelsen af opkøbsmuligheden og kvantificer værdien af investeringen ved at udnytte dynamiske værktøjer.

Værdiskabelse efter transaktionen

Øg virksomhedens værdi ved at identificere og implementere værdiskabende muligheder samt optimere virksomhedens performance gennem analyser i realtid.

Driv strategiske og operationelle forbedringer ved at anvende cloud-baserede analyser for at skabe større gennemsigtighed.
 

Salg / IPO

Vurder og kvantificer alternative salgsmuligheder for at maksimere den overordnede værdi fra de kombinerede forretningsområder.

Forøg succesen for salg ved brug af innovative løsninger til at kvantificere og validere værdiansættelser for carve-outs.
 

Hvordan vi har hjulpet vores klienter

Fokusområder og teknikker

Vores brede vifte af avancerede analytiske værktøjer og teknikker kan give innovative løsninger, samt skabe større indsigt for vores kunder. Her er et par eksempler på, hvordan vi har anvendt disse tilgange.

Adfærdsmodellering

Brug kundedata til at identificere købsadfærd og forstå kundernes tilbøjelighed til at reagere på salgsstrategier. Vi kvantificerede fremtidige antal solgte enheder og konverteringsraten til salg for vores klient for at forstå sandsynligheden for, at visse kunder køber onlinerejser via hjemmesiden for et potentielt opkøb.

Kundeadfærd i grupper

Analyser kundegrupper med lignende forbrugsmønstre og vurder hvordan disse udvikler sig over tid for at skabe en mere målrettet segmentering. Vi hjalp vores klient med at vurdere livstidsværdien af deres eksisterende kundebase. Gennem en bedre forståelse af købsadfærd over tid var vi i stand til at forudsige fremtidige salg og designe en mere målrettet prisstrategi.

Basket analyse

Brug avancerede analyser til at analysere historiske salgsdata og forstå de produkter, der oftest købes sammen af specifikke grupper af nøglekunder. Vi hjalp vores klient med bedre at identificere muligheder for krydssalg og mersalg ved at målrette mod specifikke kundegrupper gennem markedsføring og tilbudskampagner.

Geografisk indsigt

Udnyt den nyeste geospatial technology til at bringe ny indsigt og perspektiver fra lokationsbaserede data. Vi testede skæringstidspunktet mellem et opkøbs fiberoptiske netværk med konkurrenternes netværk for at identificere overlap og understøtte vores klients fremtidige udvidelsesplaner.

Mød teamet

Med over 800 professionelle verden over, og med en bred vifte af forskellige ekspertiseområder i ryggen, står vi stærkt stillet til at hjælpe dig og din virksomhed. Mød nogle få af vores danske specialister her:

Kontakt os

Sebastien Delus

Sebastien Delus

Partner, PwC Denmark

Tlf: +45 5133 1681

Boris Mrkajic

Boris Mrkajic

Director, PwC Denmark

Tlf: +45 3945 3192

Følg PwC