Organisation
ISS
Industri
Facility management
Vores rolle
Revision
Årstal
2024
Med over 325.000 ansatte fordelt på fem kontinenter er ISS-koncernen en global sværvægter inden for facility management – en samlebetegnelse for serviceydelser som rengøring, ejendomsservice, catering, supportservice og sikkerhed.
Nu har koncernen med hovedsæde i Søborg fået en ny partner til at varetage revisionen af den verdensomspændende operation. Opgaven er fra i år blevet overtaget af PwC, og det er der ifølge Mads Holm, Group CFO i ISS, flere grunde til.
“Valget af PwC skete efter en grundig proces, hvor vi inviterede en række kandidater til at give deres bud på, hvordan de ville indgå i et samarbejde med ISS på tværs af vores globale organisation,” siger han og fortsætter.
“Vi valgte PwC på grund af den høje kvalitet, de bragte til bordet undervejs i processen samt i det konkrete tilbud, herunder den foreslåede teknologiske løsning”.
Mads Holm fremhæver PwC’s forretningsforståelse og digitale knowhow som særskilte kvaliteter.
“PwC er meget kompetente inden for teknologiområdet og har inkluderet specifikke ressourcer på ISS-teamet, der kan supportere inden for de digitale løsninger. Herudover har vi oplevet en stor forståelse for vores branche og af ISS som en global organisation, der opererer over hele verden.”
Mads Holm —Group CFO, ISSISS lancerede i 2020 strategien One ISS, der handler om at skabe mere sammenhængskraft på tværs af koncernen. Det stiller ifølge Mads Holm særlige krav til revisionen.
“OneISS-strategien fordrer ensartethed og strømlinede processer. Samtidig er der stor forskel på vores landeorganisationer i forhold til størrelse, modenhed og behov. Dette samspil skal vores koncernrevisor kunne navigere i, så vi opnår de bedste resultater både i de enkelte lande og på koncernniveau”.
Derfor har det været af afgørende betydning at vælge en koncernrevisor, som selv er til stede i de markeder, hvor selskabet opererer. Og Mads Holm fremhæver den åbenhed og lydhørhed, PwC har udvist, når det kommer til ISS’ prioriteringer og behov på tværs af organisationen. Den fælles forståelse, siger han, er det optimale udgangspunkt for det videre samarbejde.
“Med PwC oplever vi, at vi har et kulturelt match i forhold til værdier og arbejdsprocesser”.