Implementering af nye systemer giver anledning til nye og ændrede risici, som kræver afdækning, således at det sikres, at der opretholdes høj datakvalitet, at lovgivning overholdes, og at rapportering sker korrekt. Dette omfatter mange aspekter som adgangssikkerhed, interne kontroller, interfaces til andre systemer samt it-sikkerhed i setuppet omkring systemet.
PwC hjælper med at skabe den nødvendige indsigt og sikkerhed i implementerede systemer, således at svagheder, der udgør en risiko, identificeres og adresseres. Jo tidligere vi bliver involveret i implementeringsprocessen, jo bedre kan vi give input – evt. allerede tidligt i projektforløbet – ud fra vores mangeårige erfaring. Dette er med til at sikre, at der ikke er tilbageløb efter implementering af nye systemer.
"Vi har fået indsigt i en række svagheder i vores økonomisystem, som udgør en potentiel risiko for misbrug af virksomhedens midler."
"PwC har identificeret muligheder for yderligere automatisering i vores system."
Virksomheder vil fra tid til anden skulle implementere nye systemer med henblik på at realisere såvel strategiske som taktiske målsætninger.
Det er vigtigt, at disse projekter ikke kompromitterer det eksisterende kontrolmiljø samt overholdelsen af relevant lovgivning.
PwC’s involvering sikrer, at kunden får indsigt i, hvorvidt deres nyimplementerede system lever op til opstillede krav og forventninger.
Vi har mangeårig erfaring med at udføre implementation reviews af komplekse systemer, herunder:
Derudover har vi stor erfaring med brancheløsninger inden for bl.a.:
Formålet med vores arbejde er at identificere væsentlige svagheder i kundens nye systemer, rapportere og give løsningsforslag til, hvordan eventuelle svagheder afhjælpes.
Partner, Risk Assurance, statsaut. revisor, PwC Denmark
Tlf: 2141 5985