Sådan kommer du godt i gang

Digital og automatiseret ledelsesrapportering

Digital og automatiseret ledelsesrapportering i små og mellemstore ejerledede virksomheder

Præcis og effektiv ledelsesrapportering er afgørende for at sikre et stærkt beslutningsgrundlag i små og mellemstore virksomheder. Som ejerleder kan du med digital og automatiseret ledelsesrapportering få adgang til nøjagtige data, der forbedrer den økonomiske rapportering og giver dig et sikkert afsæt for at træffe de rette beslutninger for din virksomhed. I denne artikel gør vi dig klogere på fordelene ved digital og automatiseret ledelsesrapportering og giver dig gode råd til, hvordan du kommer i gang.

Hvad er digital og automatiseret ledelsesrapportering?

Digital og automatiseret ledelsesrapportering er et moderne værktøj, der hjælper små og mellemstore ejerledede virksomheder med at få dybere indsigt i deres præstationer. Automatiseringen sikrer nøjagtige data og et samlet overblik, hvilket styrker både den økonomiske rapportering og opfølgning på finansielle KPI’er.

Med digital og automatiseret ledelsesrapportering får du også visualiseringer af virksomhedens data, hvilket sikrer overblik og giver dig et klart grundlag for at træffe beslutninger, der skaber vækst, øget indtjening og en mere fokuseret strategisk retning. Samtidig sikrer du, at din virksomhed følger den teknologiske udvikling og opfylder de nyeste krav til rapportering.

Download vores trin-for-trin-guide

Kom godt i gang med digital og automatiseret ledelsesrapportering

Hvilke fordele er der ved digital og automatiseret ledelsesrapportering?

Automatiseret ledelsesrapportering er en løsning, der kan transformere måden, din virksomhed arbejder med data og beslutningstagning på. Det gælder ikke kun øget effektivitet, men også i forhold til at sikre de mest præcise og opdaterede data. Samtidig vil du opleve, at du ved at automatisere gentagne og tidskrævende processer frigør tid og ressourcer, så du i stedet kan rette dit fokus mod strategiske initiativer og værdiskabende arbejde. 

Her er seks konkrete fordele forbundet med automatiseret ledelsesrapportering:

Mere tid til andre kerneopgaver 

Med automatisering af ledelsesrapporteringen i din virksomhed undgår du manuel datahåndtering, formatering og præsentation. På den måde får du mere tid til andre kerneopgaver. 

Højere nøjagtighed og færre fejl 

Når der er mennesker involveret, kan der ske fejl, men med et digitalt og automatiseret rapporteringssystem får du præcise data og minimerer antallet af fejl. 

Mindre involvering af personale 

Når du automatiserer ledelsesrapporteringen i din virksomhed, kan du få adgang til opdaterede rapporter uden brug af personaleressourcer. 

Mulighed for at skalere 

Med automatiseret rapportering får du et system, der nemt kan håndtere større datamængder, flere selskaber og regnskaber. Det giver dig mulighed for nemt og enkelt at tilpasse setuppet, og derfor er løsningen bl.a. ideel til små og mellemstore virksomheder i vækst. 

Konsistent og professionelt udtryk 

Det kan være tidskrævende og omfattende at skulle sætte rapporter op manuelt, så de har et ensartet og professionelt udtryk. Med automatiseret rapportering får du faste skabeloner, så du altid sikrer et konsistent og professionelt udtryk med ensartet præsentation af data og overholdelse af standarder. 

Fokus på analyse 

En automatiseret rapportering giver dig præcise og nøjagtige data, så du får mere tid til at koncentrere dig om dybdegående analyser. På den måde kan du skabe et bedre beslutningsgrundlag for din virksomhed.

Kom godt i gang med ledelsesrapportering

Der stilles hele tiden nye krav til økonomifunktionen i små og mellemstore ejerledede virksomheder. Det gælder blandt andet i forhold til at tage stilling til den nye bogføringslov, digitalisering, AI, outsourcing og rapportering.

For at gøre det nemt at komme i gang med digital økonomistyring i realtid, har vi udarbejdet vores rapporteringsservice, PwC Atlas, der integrerer jeres bogføring i et rapporteringsværktøj med brugervenlige funktioner, og skaber mulighed for nemt at overvåge jeres væsentlige KPI’er, så I kan fokusere på at optimere jeres forretning.

Download vores trin-for-trin-guide

Kom godt i gang med digital og automatiseret ledelsesrapportering.

Få et uforpligtende tilbud

Kontakt os i dag, og hør meget mere om, hvordan du kommer godt i gang med automatiseret ledelsesrapportering.

Revision og rådgivning tæt på dig

Vi er din lokale revisor og rådgiver i hele Danmark. Find din lokale kontaktperson ved at vælge den by, der er tættest på dig.

Søren Berg Jørgensen

Director, København, PwC Denmark

2960 5385

Email

Jannick Kjersgaard

Partner, statsaut. revisor, Esbjerg, PwC Denmark

2960 6941

Email

Mads Hornbæk

Partner, statsaut. revisor, Herning, PwC Denmark

9660 2600

Email

Brian Rønne Nielsen

Partner, Hillerød, PwC Denmark

3945 9165

Email

Nikolaj Erik Johnsen

Partner, PwC Denmark

2220 2264

Email

Brian Petersen

Partner, statsaut. revisor, Odense, PwC Denmark

6314 4224

Email

Lars Vagner Hansen

Partner, statsaut. revisor, Ringsted, PwC Denmark

5158 4359

Email

Jan Bunk Harbo Larsen

Partner, statsaut. revisor, Trekantområdet, PwC Denmark

2366 4822

Email

Torben Toft Kristensen

Partner, statsautoriseret revisor, Aalborg, PwC Denmark

9635 4024

Email

Mads Meldgaard

Partner, Assurance, Aarhus, PwC Denmark

8932 5734

Email

Hide