{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
Digital og automatiseret ledelsesrapportering er et moderne værktøj, der hjælper små og mellemstore ejerledede virksomheder med at få dybere indsigt i deres præstationer. Automatiseringen sikrer nøjagtige data og et samlet overblik, hvilket styrker både den økonomiske rapportering og opfølgning på finansielle KPI’er.
Med digital og automatiseret ledelsesrapportering får du også visualiseringer af virksomhedens data, hvilket sikrer overblik og giver dig et klart grundlag for at træffe beslutninger, der skaber vækst, øget indtjening og en mere fokuseret strategisk retning. Samtidig sikrer du, at din virksomhed følger den teknologiske udvikling og opfylder de nyeste krav til rapportering.
Automatiseret ledelsesrapportering er en løsning, der kan transformere måden, din virksomhed arbejder med data og beslutningstagning på. Det gælder ikke kun øget effektivitet, men også i forhold til at sikre de mest præcise og opdaterede data. Samtidig vil du opleve, at du ved at automatisere gentagne og tidskrævende processer frigør tid og ressourcer, så du i stedet kan rette dit fokus mod strategiske initiativer og værdiskabende arbejde.
Her er seks konkrete fordele forbundet med automatiseret ledelsesrapportering:
Med automatisering af ledelsesrapporteringen i din virksomhed undgår du manuel datahåndtering, formatering og præsentation. På den måde får du mere tid til andre kerneopgaver.
Når der er mennesker involveret, kan der ske fejl, men med et digitalt og automatiseret rapporteringssystem får du præcise data og minimerer antallet af fejl.
Når du automatiserer ledelsesrapporteringen i din virksomhed, kan du få adgang til opdaterede rapporter uden brug af personaleressourcer.
Med automatiseret rapportering får du et system, der nemt kan håndtere større datamængder, flere selskaber og regnskaber. Det giver dig mulighed for nemt og enkelt at tilpasse setuppet, og derfor er løsningen bl.a. ideel til små og mellemstore virksomheder i vækst.
Det kan være tidskrævende og omfattende at skulle sætte rapporter op manuelt, så de har et ensartet og professionelt udtryk. Med automatiseret rapportering får du faste skabeloner, så du altid sikrer et konsistent og professionelt udtryk med ensartet præsentation af data og overholdelse af standarder.
En automatiseret rapportering giver dig præcise og nøjagtige data, så du får mere tid til at koncentrere dig om dybdegående analyser. På den måde kan du skabe et bedre beslutningsgrundlag for din virksomhed.
Der stilles hele tiden nye krav til økonomifunktionen i små og mellemstore ejerledede virksomheder. Det gælder blandt andet i forhold til at tage stilling til den nye bogføringslov, digitalisering, AI, outsourcing og rapportering.
For at gøre det nemt at komme i gang med digital økonomistyring i realtid, har vi udarbejdet vores rapporteringsservice, PwC Atlas, der integrerer jeres bogføring i et rapporteringsværktøj med brugervenlige funktioner, og skaber mulighed for nemt at overvåge jeres væsentlige KPI’er, så I kan fokusere på at optimere jeres forretning.
Kom godt i gang med digital og automatiseret ledelsesrapportering.
Kontakt os i dag, og hør meget mere om, hvordan du kommer godt i gang med automatiseret ledelsesrapportering.
Vi er din lokale revisor og rådgiver i hele Danmark. Find din lokale kontaktperson ved at vælge den by, der er tættest på dig.
Søren Berg Jørgensen
Brian Rønne Nielsen
Lars Vagner Hansen
Mads Meldgaard